Translate

dijous, 6 d’octubre del 2016

EL CONCEPTE "WEBQUEST"



QUÈ ÉS?

Les Webquest són una sèrie d’activitats guiades i estructurades prèviament, que eviten els obstacles de la cerca per internet a través de cercadors com Google o Yahoo, que acaben frustrant a l’alumne; així es proporciona un treball correcte, així com els recursos i fites que calen per aconseguir-les.
Els professors assignen uns treballs específics als alumnes, els quals exploten les informacions que aconsegueixen, apropiant-se-les i interpretant-les.
La cerca per internet a través de Webquests, és un treball efectiu, que estimula la col·laboració i discussió i és fàcil d’integrar al currículum escolar.

COM FUNCIONA?

El professors suggereix un tema a explorar i apunta alguns llocs de la xarxa on l’alumne trobarà informació necessària. A mesura que els alumnes es familiaritzen amb la web i els seus mecanismes de cerca, aprenen a desenvolupar estratègies d’optimització del seu saber per mitjà de la comunicació, cerca i processament d’informació.
Després, són els alumnes els que proposen els temes i ells mateixos acaben buscant les pàgines web.

Finalment, els estudiants poden proposar temes d’interès al professor, on aquest escull els més convenients per a l’aprenentatge personal i grupal.



COM APLICAR-HO?

Per a l’ús útil de les WebQuest en l’educació, aquestes s’han d’aplicar des de la meitat de primària, 3r o 4t, fins a la universitat.

S’organitza als alumnes en grups, s’assignen rols a cadascú i han d’elaborar un producte que pot anar desde una presentació amb power point, com un document o un “roll play”, representant, segons sigui més convenient, depenent dels rols assignats.

QUAN VA SORGIR?
Aquesta invent, es va desenvolupar al 1995, a la Universitat de San Diego. Els seus desenvolupadors, Bernie Dodge i Tom March, el van crear com a una activitat orientada a la investigació, on la major part d’aquesta es troba a internet.
Prevenia rentabilitzar el temps dels estudiants, centrar-se en l’ús de la informació més que en la cerca i reforçar els processos intel·lectuals en els nivells d’anàlisi i avaluació.


Com a opinió personal, crec que el WebQuest, tant com qualsevol altra eina informàtica aplicada amb èxit en l’àmbit de la docència és un gran pas, ja que el món de les tecnologies avança a passes de gegant i, per tant, hem de preparar als alumnes per al futur, sense conèixer-lo  encara, amb les possibles desavantatges que això comporta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada